יום חמישי, יוני 28

יש רבי בישראל

בס"ד

אברך אחד שהוכרח לברוח ממקומו, אינו שייך לעבודת התפילה, אינו לא "משכיל" ולא "עובד", בלא חתימת זקן וכו' וכו', ומעולם לא למד לא בתומכי תמימים (ישיבת חב"ד) ולא בישיבה בכלל – נדד למדינה רחוקה ביותר הן במקום והן בענייני יהדות, וכעבור איזה זמן התחילו להגיע מאנשים ונשים משם מכתבים לכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר שליט"א. לדוגמא – מאישה בעלת עסק שמציעים לה לשכור חנות ודירה בחלק א' של העיר או בחלק אחר. ושואלת החלטה מכבוד קדושת אדמו"ר שליט"א מה תעשה. – מעולם לא ראתה אותו, ויודעת שמועלם לא היה כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר שליט"א לא רק בעירה אלא גם בכל מדינתה, אינה מאנ"ש (אנשי שלומינו) וכנראה גם לא מגזע אנ"ש. אבל כששומעת מאברך דברים היוצאים מן הלב: יש רבי בישראל, ואין הוא נכנס בהגבלות הטבע, והרוצה ללכת לבטח דרכו: במסחר, בהנהגת הבית וכו' – לא ירים את ידו מבלי לשאול את פי הרבי, והכירה באברך שפיו ולבו שווין, כי ניכרין דבריו אמת, ציותה לכתבו השאלה הנ"ל, ושייכת ממילא לנפנה ומתקרבת ליהדות, ובטח בקרב הימים יהיו הליכות ביתה בכשרות וטהרת המשפחה וכו'. אלה מתולדות פעולות אברך פשוט ושעושה כל זה לא מצד מסירות נפש וקבלת עול, כי אין זה אצלו היפך השכל, גם לא היפך שכלו האנושי. והגע בעצמך: פשוט אצלו על יסוד מה שראה במוחש, שהרבי אמירתו אמירה וברכתו ברכה, וגם נפש הבהמית מסכמת על זה. כי אין זה אצלו מצד השכל שקלא וטריא ועיון בספרים, אלא שהניסיון, שלו ושל כמה ממכיריו, הראה לו שכאשר מצייתים הרי שנעשה טוב, וכאשל לא צייתו אזי... ובמילא כמו שאינו בוש לומר לכל מיודעיו הזקוקים לזה, את כתובתו של רופא מומחה, כך כשרואה איש נמצא במבוכה או עומד לפני פתרון שאלת חיים עיקרית, אומר לו: "לא אלמן חס ושלום ישראל. יש לך את מי לשאול", - ולא עוד אלא שאינו מחכה עד שמיודעו יבוא אליו לחקור ולדרוש אם יש רבי, כיוון שעל פי רוב אינו יודע גם מה זה רבי, אלא שהוא הולך אליו ומסביר לו שאין לו להישען כלל לא על בינת עצמו ולא על השדכן ולא על הרופא ולא על הסרסור, שאין כל אלו אלא עניינים מסופקים, ויש לו דרך ודאית לפתור את ספקותיו. ואמרו רבותינו ז"ל: דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב אגרות הקודש כרך ג' בתרגום חופשי.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
There is a Rabbi in Israel One Chasid that had to leave his place of residence, he was not a man of prayer, nor a learned man, who did not have a beard and so forth. The man never learned in a Yeshiva not at Chabad or any where else. He migrated to a far away land, far in place and far from Judaism, and after a while there began to arrive from men and women from that land letters to the holy Rabbi. For example – a woman that had a business was offered to rent a store in different parts of the city, and asked the holly Rabbi what to do. She never met him or saw him, and knows that the holly Rabbi has never bean to her city or to her country, and she is not a Lubavicher follower and never was. But when she heard from the Chasid words that came from the heart: There is a Rabbi in Israel, and he is not bound by the laws of nature, and one who wishes to go by the safest root, in his business or his home and so forth, will not raise a finger without consulting the Rabbi, and she acknowledges that the words of the Chasid are sincere and his heart is pure, and she recognized that he speaks the truth, then she wrote the letter to the Rabbi. She now belongs to those who draw nearer to Judaism, and probably in the near future she will maintain her household according to the laws of kosher food and purity of family life, in accordance with the Jewish ruling. All this from the work of a simple Chasid, that did not do this with devotion of his soul or from pure belief, but rather something that is completely logical and rational to him. You can arrive at this yourself the same way he did, simply by seeing in reality that all the Rabbis words are true and his blessings holy. This he receives in the simplest of his soul, not out of thinking or understanding, or the reading of books, but out of his experience or of other that he knows, that when one listens to the Rabbi then all goes well, and when one doesn't listen then… , and in the same way that he is not ashamed to tell all those who need it, the address of a good doctor, in the same way when he sees someone who is in bafflement or in need of a solution to a critical life problem, then he sees to him: "Israel is not alone, you have someone to ask". And moreover he dose not wait until that person will come to him and inquire if the Rabbi exists, because most likely he dose not know what is a Rabbi. Instead he goes to him and explains that he should not count on his own understanding or those of all sorts of go-betweens, that may or may not give him good advice, when there is a sure way of solving all his doubts, as the Sages said: "Things that come from the heart enter the heart". Eigrot Hkodesh vol. 3
Long live the king Messiah.